23948sdkhjf

Femern-forbindelsen kan ende som den stærke del af en svag kæde

Uden investeringer jerbaneinfrastruktur i Sverige, Tyskland og Danmark, kan vejtransporten risikere at stige, mens jernbanetransporten kan falde, når Femern-forbindelsen åbner, viser ny rapport
Der er behov for store investeringer i jernbanenettet, før Femern-forbindelsen åbner i 2029. Ellers kan vejgodstransporten stige med op til 120 procent, mens jernbanegodstransporten kan falde yderligere.

Det er konklusionen i en ny rapport fra Sweco. Rapporten er bestilt af String og Greater Copenhagen og viser, at forbindelsen har alle forudsætni...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til FemernNews, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Politikere frygter at Femern-forbindelsen bliver mest for lastbiler
Stort flertal af tyskere kræver større beskyttelse af havmiljøet
Efter 15 måneders krig: Femern-entreprenør er på ’skammens lister'
Femern: Vi følger tidsplanen
International interesse for megaprojektet i Rødbyhavn
Fehmarn Belt Days klar til weekenden

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.828