23948sdkhjf

Retningslinjer for annoncører

Det skal være tydeligt for læserne, hvad der er annoncer, og hvad der er artikler skrevet af redaktionen. Derfor skal annoncer adskille sig fra layoutet – både på portal og i nyhedsbrev, så læserne ikke vildledes og tror, at en annonce er en artikel skrevet af redaktionen.

Generelt bedes annoncører bruge en anden font end vores. På websitet fremgår ordet Annonce automatisk lige over banneret, mens på annoncering i nyhedsbrevet, bør ordet Annonce tydeligt fremgå øverst i annoncen, hvis det ikke er uden for enhver tvivl, at der er tale om en annonce - så vi følger lovgivningen på området. 

Hvis vi anser annoncen for at være for tæt på de redaktionelle tekster, vil vi anmode om at ændre font og/eller tilføje firmaets logo, så det er tydeligt, at der er tale om en annonce. Dette sker for at leve op til reglerne udstukket af Forbrugerombudsmanden.

Endvidere skal der kun markedsføres for egen virksomhed og egne produkter - dvs. ingen vildledende produktsammenligninger eller dårlig omtale af konkurrenterne – så leves der også op til Markedsføringsloven.

 

Dataopsamling med bannere

Nordiske Medier benytter consent popup fra tredjepart, Quantcast, som gemmer consent ud fra standarden TCF v2.0.

Det er annoncørens ansvar at sikre, at banneret overholder den consent, som den enkelte bruger giver, når banneret vises på Nordiske Mediers hjemmesider.

Læs også Nordiske Mediers cookie- og persondatapolitik

Send til en kollega

0.032