Mens de fleste forventer, at private bilister vælger tunnelen frem for færge, bliver der hård kamp om den tunge trafik, når Femern-tunnelen åbner i 2029.
Over 750.000 lastbiler fragtes hvert år over Femern Bælt, og de skal vælge mellem færger og tunnelen, når de i fremtiden skal planlægge deres ruter.
Ifølge adm. direktør i DTL - Danske Vognmænd,...
Hård kamp venter om fragtkunder på Femern Bælt
Pris og frekvens vil afgøre, om vognmænd sejler eller kører, når de krydser Femern Bælt, mener DTL
DTL

Erik Østergaard, DTL: Pris og hyppighed af afgange vil afgøre om vognmænd tager færgen eller tunnelen. Foto: DTL
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til FemernNews, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer