23948sdkhjf

Robotter skal svejse armeringsstålet til verdens længste sænketunnel

I den aller sydligste del af Danmark er man ved at lægge sidste hånd på de fabrikker, der skal lave elementerne til Femern Bælt-tunnelen. 350.000 tons armeringsstål skal svejses af 50 smede – og et hav af robotter
Det er svært at forstå, hvor stort Femern-byggeriet er, når man når til enden af Sydmotorvejen i Rødbyhavn. Man kan enten køre ligeud og direkte ombord på Rødby-Puttgarden færgen. Kører man til højre, fører vejen direkte til Lollands absolutte vækstmotor i disse år, Femern Bælt-tunnelen.

Et tidligere hotel med en legeplads fuld af havdyr og elemen...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til FemernNews, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Tysk gigant sætter jagten ind på leverandører
Først til september ved vi, om svenskerne vil fjerne trafikpropper på jernbanen
Hollandsk rådgiver vinder millionkontrakt på ny trafikmodel
Sænketunnel, tyfon-sikre broer og kunstige øer: Danskere forbinder kinesiske millionbyer
Til sommer åbner byggepladsen for borgerne
Forskalling til tunnelelmenter på vej til produktion

Send til en kollega

0.109