23948sdkhjf

Se billederne: Sådan bygges Storstrømsbroen

Storstrømsbroen er et knudepunkt i Femern-projektet. Efter forsinkelser blev den første brodrager sat på plads i december, og på byggepladsen ved Vordingborg havn er der gang i forproduktionen. Se hvordan det ser ud

Storstrømsbroen er forsinket, men begynder at tage form ved havnen i Vordingborg.

Broen er en kombineret vej- og dobbeltsporet jernbanebro over Storstrømmen og skal sikre den fremtidige kapacitet i denne centrale jernbanekorridor til Europa. Dermed er broen helt central for jernbaneforbindelsen til og fra Femern-forbindelsen - og dermed Skandinavien og det øvrige Europa.

Broen er en skråstagsbro og bliver knap fire kilometer lang. Efter en række forsinkelser forventer Vejdirektoratet, at broen vil åbne for biler i 2025 og jernbanen i 2027.

Projektet koster 4,4 mia. kr. og bygges af det italienske konsortium, SBJV.

Læs mere om projektet i de kommende dage på FemernNews.

Artiklen er en del af temaet Femern.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125