23948sdkhjf

Dansk-tyske forskelle og teknik påvirker milliardudbud til Femern

Arbejdet med at etablere kørestrøm og jernbane i Femern-tunnelen bygger på erfaringer fra Storebælt. Men dansk-tyske forskelle og tekniske krav øger kompleksiteten og dermed prisen, vurderer ekspert.
Den kommende jernbanetunnel mellem Danmark og Tyskland giver en række tekniske og beredskabsmæssige udfordringer, der blandt andet betyder, at udbudsrammen er på 1,5 mia. kr.

Det vurderer Kristian Madsen, ekspert i jernbaner og togteknik og medlem af IDA’s ekspertpanel.

-Det, som gør projektet besværligt og dermed dyrt, handler som sikkerheden i ...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til FemernNews, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Politikere frygter at Femern-forbindelsen bliver mest for lastbiler
Stort flertal af tyskere kræver større beskyttelse af havmiljøet
Efter 15 måneders krig: Femern-entreprenør er på ’skammens lister'
Femern: Vi følger tidsplanen
International interesse for megaprojektet i Rødbyhavn
Fehmarn Belt Days klar til weekenden

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14