Femern-forbindelsen skal åbne en prop i jernbanetrafikken mellem Skandinaven og det øvrige Europa.
Formålet er især at overføre godstransport fra vej til bane, hvilket også er årsagen til, at EU sender milliarder efter megaprojektet.
Det lyder alt sammen smukt og rigtigt. Men som så ofte er virkelighed anderledes end visioner. En rapport fra Swec...
ANALYSE: Alvoren ser ud til at synke ind
ANALYSE: Flaskehalse i jernbanerne betyder, at Femern-forbindelsen ikke ser ud til at blive den effektive europæiske jernbanekorridor, som tunnelen er tiltænkt. I Sverige, som ville have Femern-forbindelsen, er alvoren vist begyndt at synke ind

DHL-godstog her ved Padborg. I Sverige vil der være store flaskehalse 14-21 år efter at Femern-forbindelsen åbner Foto: Christian Bendel
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til FemernNews, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer