Byggeriet af Femern-forbindelsen skrider frem, men en række flaskehalse betyder, at det kan blive lastbiler, ikke jernbanen, der primært får gavn af forbindelsen.
Tendensen går stik imod de grønne ambitioner fra både danske politikere og EU, der støtter forbindelsen med milliarder, og det skal der handles på nu, mener regionsrådsformand i Region H...
”Problemerne med jernbanen går jo ikke væk af sig selv”
Analyse viser, at lastbiltrafikken vil stige med Femern-forbindelsen. Regionspolitiker vil lægge pres på Christiansborg for at få åbnet flaskehalse for jernbanen

Regionsrådsformand i Region Hovedstaden Lars Gaardhøj frygter at godstransporten gennem Sjælland og København vil blive på lastbiler, ikke tog, når Femern-forbindelsen åbner. Ida Marie Odgaard
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til FemernNews, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer