ANALYSE: Femern Bælt-tunnelen er en del af en grøn korridor, der fjerner flaskehalse, sænker rejsetid og styrker grøn transport med elektriske tog.
Sådan lyder nogle af salgsargumenterne for Femern-forbindelsen.
Men der kan gå lang tid, før denne grønne vision bliver realiseret. For selv om tunnelen - som planerne er nu - vil åbne til sommer 2029...
Analyse: Grøn korridor kan have lange udsigter
ANALYSE: Femern-forbindelsen er primært et jernbaneprojekt, men der kan gå lang tid efter åbningen af tunnelen, før den grønne godskorridor lever op til visionerne
Green Cargo

Green Cargo kører godstog fra Malmø til Stockholm. Selskabets direktør er blandt fortalerne for en helt ny godsbanegård i Skåne for at undgå flaskehalse i trafikken, når Femern åbner. Green Cargo
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til FemernNews, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer